Process Support.

Procesondersteuning en procesoptimalisatie diensten.

Procesondersteuning.

Veel bedrijfsprocessen bewegen mee met fluctuaties in de markt, de wisseling van seizoenen en de ontwikkeling van de eigen organisatie. Dat vraagt om flexibele inzet van personeel, of een dynamische integratie met het vaste personeel:

  • Jonge (hoogopgeleide) mensen voor de juiste ondersteuning
  • Procesondersteuning op operationeel, management of executive niveau
  • Ruime inzetbaarheid in de richtingen: IT, Finance, Techniek, Bouw, Big-Data, Administratie en meer
Customer case: CityTec Procesondersteuning.

CityTec is een service provider binnen de openbare ruimte voor ruim 100 gemeentes en is verantwoordelijk voor onder andere het beheer en onderhoud van meer dan een half miljoen lichtmasten in Nederland. CityTec heeft Shared begin 2016 gevraagd om de afdeling werkvoorbereiding te ondersteunen wegens achterstanden en structurele krapte op de arbeidsmarkt. De flexibele en leergierige krachten van Shared namen als snel diverse functies en projecten op zich variërend van werkvoorbereiding tot assetmanagement en controlling.

Met de komst van Shared kwam automatisch ook de komst van nieuwe tools en technologieën, die door medewerkers naast de gewone werkzaamheden werden ontwikkeld en afdelingen naar een hoger plan trokken. CityTec kon op deze manier op een laagdrempelige manier werkwijzen binnen de organisatie bottom-up moderniseren en rekenen op support vanuit medewerkers van Shared. De werkwijze wordt door beide kanten nog steeds als zeer prettig ervaren en biedt CityTec continuïteit van kennis, kunde en capaciteit voor een zeer scherpe prijs.

Procesoptimalisatie.

Door ingesleten gewoonten, onvoldoende kennis en gebrek aan uniforme werkwijze verlopen bedrijfsprocessen vaak suboptimaal en zijn onderhevig aan verschillende trade-offs. Een frisse en professionele blik zorgt voor verbetering:

  • Duurzame procesverbetering met een toekomstbestendig karakter
  • Policy Deployment, Process Mining, Waste Control, Lean Process Management en meer
Customer case: Stork Procesoptimalisatie.
Stork verricht onderhoudswerkzaamheden voor diverse fabrieken van Sabic op het Chemelot-terrein in Zuid-Limburg. Shared kreeg de opdracht om de mogelijkheden te onderzoeken om de druk te verlichten op het team dat de werkvoorbereiding uitvoert voor zo’n 100 monteurs en uitvoerders. Een projectteam van Shared heeft in zeer korte tijd het complexe werkproces geanalyseerd en gedetailleerd gerapporteerd met voorstellen voor een serie van korte- en lange-termijn verbeterslagen. De gepresenteerde verbeterslagen bestonden voor een groot deel uit de ontwikkeling van een set van tools die administratieve handelingen automatiseerden en standaardisatie, datakwaliteit en de opbouw van procesdata bevorderen.

Inmiddels heeft Shared in 3 maanden een tool ontwikkeld die die het mogelijk maakt om automatisch alle projectdocumentatie te genereren en te beheren op basis van ERP-data. De tool is in Zuid-Limburg zo succesvol gebleken dat deze wordt uitgerold naar alle vestigingen van Stork Nederland. Ook heeft Shared een methode geïntroduceerd die het mogelijk maakt om in de toekomst gemakkelijk aanvullende tools toe te voegen, om daarmee de drempel tot implementatie aanzienlijk te verlagen.

Shared Services: Succes door Technologie.

In deze tijd waar technologische ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen is het vaak lastig om de visie op de bedrijfsvoering met hernieuwde focus vast te houden. Markten en procesmodellen veranderen sneller dan de meeste organisaties kunnen bijbenen. Het ontsluiten van waarde met behulp van nieuwe technologische ontwikkelingen biedt meer kansen dan ooit te voren voor bedrijfsmodellen, versterking van de marktpositie en verbetering van de cashflow. Shared gelooft in de toepassing van de juiste technologieën in combinatie met de juiste menselijke aanpak om gericht succes te creëren.

Waarde creatie is het uitgangspunt van de service dienstverlening van Shared. Onze experts begeleiden professionaliseringstrajecten in het geheel of in kleine praktische stappen: van de tekentafel tot en met de uitvoering. Met een breed palet aan services op het gebied van Process Support, Business Tooling, Data Science & Analytics, Outsourcing en Detachering zetten onze mensen zich iedere dag in om tastbare resultaten op te leveren.

Dit noemen wij de Shared-methode.

Neem vrijblijvend contact op met een van onze proces consultants.